اسپیکر

 

اسپیکرها و بلندگوها دستگاه‌های پخش موسیقی هستند که با تقویت صدا، آن را در فرکانس بلندتری پخش می‌کنند. کاربردی بودن این دستگاه هوشمند باعث شده تا این دستگاه را در مکان‌ها و به مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار دهیم. ممکن است قصد داشته باشید تا از آن برای موسیقی در منزل استفاده کنید یا مدل قابل حمل آن را با خود به کمپ ببرید یا برای برگزاری جشن‌ها و … از آن استفاده کنید. در ادامه به انواع مختلف اسپیکرها اشاره خواهیم کرد.

اسپیکر قابل حمل:

اسپیکرهای قابل حمل در ابعاد و با وزنی طراحی می‌شوند که به راحتی بتوانید آن را با خود در کیف یا ساک دستی حمل کنید و به خود دستگاه نیز آسیبی نرسد. تمام اسپیکرهای این دسته، برای حدود 2-4 ساعت بدون نیاز به برق قابل استفاده هستند و از طرق گوناگونی مانند بوتوث، کابل، کارت حافظه و… می‎توانند موسیقی پخش کنند. از جمله اسپیکرهای قابل حمل با کیفیت می‌توان به اسپیکر هوکو مدل HC4 یا اسپیکر بلوتوثی بروفون مدل BP8 و اسپیکر هوکو مدل HC7  اشاره کرد. این اسپیکرها نمونه‌هایی از اسپیکرهای قابل حمل هستند که مجهز به تکنولوژی روز و آخرین فناوری می‌باشند و قابل اتصال با بلوتوث، کارت TF، کابل AUX، فلش و … هستند.

 

 

اسپیکرهای ایستاده

اسپیکرهای ایستاده دسته‌ای از اسپیکرهایی هستند که از نظر ظاهری بلند هستند و سایز نسبتا بزرگتری دارند. معمولا این اسپیکرها را در مکان‌های ثابتی ایستاده روی زمین قرار می‌دهند. برای اینکه دقیقا بدانید درباره چه محصولاتی صحبت می‌کنیم پیشنهاد می‌شود اسپیکر چمدانی هوکو مدل BS52 یا مدل BS53 و BS37 را ببینید. این اسپیکرها مناسب فضاهای مسطح داخلی و خارجی هستند و معمولا برای برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ها استفاده می‌شوند. این اسپیکرها دارای چراغ‌های رنگی هم هستند تا با فضای جشن‌ها، مناسبت بیشتری بیابند.

 

 

اسپیکر دسکتاپ

اسپیکرهای دسکتاپ در ابعاد کوچک و معمولا به صورت رومیزی ساخته می‌شوند و به شما امکان پخش صدا را در فاصله نزدیک می‌دهند. یکی از نمونه‌های بهترین مدل اسپیکر دسکتاپی موجود در بازار، اسپیکر دسکتاپ بی‌سیم و وایرلس هوکو مدلBS49  است که روی کیفیت صدای بسیار عالی آن تاکید شده و مدت زمان مکالمه و پخش موسیقی آن بدون اتصال به برق معمولا حدود ۲.۵ ساعت است.

 

 

اسپیکر ضد ‌آب و ضد غبار

رطوبت، آب، گرد و غبار و … از دوست اسپیکرها و سایر لوازم دیجیتالی به شمار نمی‌روند. اما قطعا دیده‌اید که در معرفی بعضی کالاها، از ضدآب بودن آنها صحبت می‌شود. ضدآب بودن یا مقاومت داشتن نسبت به آب بستگی به درجه IP دارد که در ساخت آن وسیله لحاظ شده است. هرچقدر درجه IP بالاتر باشد خاصیت ضد آب بودن آن بیشتر می‌شود و هرچقدر کمتر باشد بهتر است در معرض رطوبت قرار نگیرد. در مقاله‌ی اسپیکر چیست به تفصیل به توضیح این موضوع پرداخته‌ایم. اگر قصد خرید اسپیکر ضدآب دارید، کیفیت و مقاومت اسپیکر هوکو مدل HC1 و مدل HC7 در بازار ثابت شده است. این دو مدل دارای گواهی استاندارد IP هستند و ضد رطوبت و غبار بودن آنها محرز شده است.

 

اسپیکر بلندگو دار

برخی از اسپیکرها دارای میکروفون‌ هستند. از این اسپیکرها برای استفاده در جشن‌هایی که قصد دارید با آهنگ همخوانی کنید یا حتی زمانیکه قصد دارید یک وسیله‌ی سرگرمی داشته باشید تا زمانی که با خانواده و دوستان گردهم می‌آیید از آن استفاده کنید و لذت ببرید، کاملا مناسب هستند. اسپیکر چمدانی هوکو مدل BS54 دارای دو میکروفون بی‌سیم است که از ducking میکروفون نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین قابلیت نورپردازی هم دارد و افکت‌های نوری زیبایی در تنظیمات آن قابل اجراست.

 

اسپیکرهای دارای قابلیت مکالمه

برخی از اسپیکرها مانند اسپیکرهای بروفون مدل BR4 و BR3 یا اسپیکر هوکو مدل HC3 دارای قابلیت مکالمه هستند. به این معنی که در حین برقراری تماس می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به قطع اتصال تلفن همراه و اسپیکر، به مکالمه بپردازید. قابلیت مکالمه در اسپیکر یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی و عالی اسپیکرهای برند هوکو و بروفون است.

اسپیکر ساندبار

ساندبار یک بلندگوی بلند است که عملکرد اصلی آن بهبود کیفیت صدای تلویزیون شما با افزودن عمق و وضوح بیشتر به آن است. از آن‌جا که معمولا قدرت اسپیکرهای تلویزیون‎ها تعریف چندانی ندارند، این روزها ساندبارها محبوبیت خیلی زیادی به دست آورده‌اند و خیلی از افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند تا کیفیت صدای تلویزیون را افزایش دهند.ساندبارها ممکن است به خوبی یک جفت بلندگوی استریو نباشند، اما نصب و استفاده‌ی آسانتری‌ دارند.

 

اسپیکر  center-channel

این اسپیکرها با قرار گرفتن در مرکز تلویزیون یا دستگاه پخش صدا، موجب تعادل و وضوح در کیفیت صدا می‌شوند. این اسپیکرها صدایی با کیفیت بالا ارائه می‌دهند، به طوری که برای دیدن سریال‌ها و فیلم‌ها که نیاز به شنیدن حرف‌ها و صداهایی با فرکانس متوسط دارید، بهترین گزینه هستند. اسپیکرهای کانال مرکزی معمولا با یک جفت اسپیکر در دو سوی تلویزیون ست می‌شوند و باید از لحاظ کیفیت صدایی با آن‌ها یکسان باشد تا صدا، یکنواخت و هماهنگ در فضا پخش شود.

 

اسپیکر  Bookshelf

اسپیکرهای بوک شلف، اسپیکرهای ایستاده‌ای هستند که تقریبا قابل حمل هستند و صدایی که پخش می‌کنند به نسبت صدای زیرتری است اما همچنان از کیفیت صدای بالایی برخوردارند. این اسپیکرها برای قرار گرفتن در قفسه، میز یا سایر سطوح مرتفع و هر جایی به جز کف زمین مناسب هستند. این نوع اسپیکر، بیشتر برای کاربردهای صوتی خانگی یا بخشی از یک سیستم صوتی سینمای خانگی استفاده می‌شود.

 

اسپیکر سقفی

این اسپیکرها در سقف طراحی می‌شوند و صدا را به صورت یکنواخت از بالا در فضا پخش می‌کنند. اسپیکرهای سقفی مناسب استفاده در ادارات و سالن‌ها هستند؛ اما می‌توان از آن در طراحی منازل نیز استفاده کرد. این اسپیکرها در دو نوع توکار و رو کار موجود هستند. نوع توکار آن‎ها در فضای بین سقف کاذب و سقف اصلی تعبیه می‌شوند و قابل مشاهده نیستند و به طبق نوع روکار آن معمولا داخل سقف تعبیه می‌شوند و کاملا در معرض دید هستند.

 

اسپیکر هوشمند

بلندگوهای هوشمند اساساً بلندگوهای بی‌سیم با دستیار دیجیتال داخلی مانند Amazon Alexa، Siri یا Google Assistant هستند. به این معنی که می‌توانند کارهای بیشتری نسبت به سیستم‌های بلندگوی معمولی انجام دهند. آنها معمولاً به شبکه WiFi شما متصل می‌شوند و موسیقی را از طریق سرویس‌های آنلاین مانند Spotify پخش می‌کنند یا موسیقی پاندورا یا اپل، اما برخی از آنها دارای اتصال بلوتوث نیز هستند.

 

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *